Toch niet weer bush!!
Gepost op: Woensdag 3 November 2004 15:33
Zoals het er nu naar uit ziet moeten we het nog 4 jaar met die gek Bush doen :n... Of zijn jullie daar blij mee??? Daarom ff deze poll.. beetje laat maar ja 
De poll doet het niet maar laat maar een berichtje achter met Bush, Kerry of Nader!!
Andy
Heerscht
Gepost op: Woensdag 3 November 2004 15:36
Ach jah, dan moeten wij dadelijk dus ook engels gaan praten. Want het is nu al bijna overal Amerika.
Stom gezeik :k
Gepost op: Woensdag 3 November 2004 15:48
Als ik zou moeten kiezen zou het Kerry worden, volgens laatste peilingen moeten 3 staten de stemmen nog geven, de grootste: Ohio, daar komt het op aan, theoretisch heeft bush al gewonnen, maar kipkerry laat alle stemmen uit Ohio hertellen(komt door stemmen die voorlopig zijn genomen oid, vage zooi
)
Bush heeft nu 2 puntjes meer dan kerry, dus het komt op Ohio aan
Gepost op: Woensdag 3 November 2004 17:11
ik denk toch dat het bush word
Gepost op: Woensdag 3 November 2004 18:42
Quote:
Kerry belt Bush en erkent nederlaag
John Kerry heeft zijn nederlaag in de Amerikaanse presidentsverkiezingen toegegeven. Hij heeft aan het einde van de middag president Bush gebeld om hem te feliciteren.
Kerry zou met zijn bekendmaking verdere verdeeldheid in de Verenigde Staten willen tegengaan. Bush zou hem hebben omschreven als een geduchte en achtenswaardige opponent.
Rond 19.00 uur Nederlandse tijd zal Kerry in het openbaar een verklaring afleggen. Twee uur later houdt Bush een toespraak.
Ohio
Eerder op de dag eiste de stafchef van het Witte Huis, Andrew Card, de overwinning al op voor de Republikeinen. Volgens hem heeft president Bush in totaal 286 kiesmannen achter zich gekregen, inclusief de twintig kiesmannen in de swing state Ohio.
Daar is nog altijd niet een offici?le uitslag bekendgemaakt, omdat het verschil tussen beide kandidaten te klein was. Bovendien eisten de Democraten dat alle provisional ballots, voorlopige stemmen waarvan nog niet is vastgesteld of ze geldig zijn, zouden worden meegeteld.
Kerry erkent nu dat Ohio naar de Republikeinen gaat. Dat betekent waarschijnlijk ook dat de Democraten New Mexico en Iowa, de twee andere deelstaten waar de race 'too close to call' was, opgeven.
Inclusief Ohio, New Mexico en Iowa heeft Bush 286 kiesmannen gewonnen, tegen 252 voor Kerry. Er zijn er 270 nodig voor een overwinning.
Spanning
Met het telefoontje van Kerry komt toch nog onverwacht een einde aan een lange verkiezingsnacht. Veel Amerikanen vreesden al een herhaling van 2000, toen het ruim een maand duurde voor dat duidelijk was wie de verkiezingen had gewonnen.
De overwinning van Bush betekent dat hij zowel de popular vote (het aantal stemmen in het hele land) als de electoral vote (het aantal kiesmannen) heeft gewonnen. Bovendien behouden de Republikeinen hun meerderheid in het Congres.
bron: nos.nl
Helaas.. maar ja.. :n
Gepost op: Woensdag 3 November 2004 19:03
je bent me net voor
weer 4 jaar met bush
Gepost op: Donderdag 4 November 2004 19:00
nu is de wereld dus verdoemd kapot te gaan
Grey
In de Wolken
Gepost op: Dinsdag 9 November 2004 22:31
Mag ze allebij niet... alle twee twee grote hooijzakken die alleen maar op fans zitten te wachten
Gepost op: Dinsdag 9 November 2004 22:37
Ja idd... ik vond Clinton, ondanks zijn affaire toch een beter president.... maar ja.. daar zijn veel mensen het niet met mij eens..