Mogelijk hittegolf in Nederland
Andy
Heerscht
Gepost op: Zondag 11 Juni 2006 11:44
De zon schijnt vandaag vrijwel onafgebroken, alleen op de Waddeneilanden is eerst nog een kleine kans op wat bewolking. Het blijft overal droog en de temperatuur loopt op tot ongeveer 27 graden. Op de Waddeneilanden en aan de oostkant van het IJsselmeer speelt het koude water een rol en ligt het maximum rond 22 graden.
De wind waait uit oostelijke richtingen en is zwak of matig, kracht 2 of 3, aan zee en vanmiddag ook boven land nu en dan kracht 4. Op de Waddenzee kan het later op de dag af en toe vrij krachtig waaien, windkracht 5.
Morgen volgt nog een fraaie zomerse dag met veel zon en nog hogere maxima. De temperatuur stijgt dan tot 28 graden en de oostelijke wind waait matig, rond kracht 4. Het ziet ernaar uit dat dit zomerse weer uitmondt in een hittegolf.
Na het weekend wordt het namelijk nog warmer met tropische waarden van 30 graden of meer op de thermometer. Dit standvastige weer heeft natuurlijk te maken met een hogedrukgebied. Vandaag ligt het boven het Noordzeegebied en morgen trekt het iets het Europese continent op. Daar dit drukmaximum tot hoog in de atmosfeer goed ontwikkeld is, is er voor depressies geen doorkomen aan.
Andy
Heerscht
Gepost op: Zondag 11 Juni 2006 11:44
Ik vind 25 graden wel voldoende, het hoeft voor mij niet warmer te worden. Alsmaar zweten, moe zijn door de warmte en verblind door de zon.
Salina
En niet anders!
Gepost op: Zondag 11 Juni 2006 18:55
Het is echt enorm warm! Maar ik moet niet gaan klagen, want ik zat te klagen dat ik zon wilde en die is er nu
Gepost op: Zondag 11 Juni 2006 21:01
Doe mij die maar, zoals ik al zei op mijn weblog. Ik zit nog tot begin september thuis, dus lekker met de pootjes in het zwembad, en genieten maar!
www.host-masters.net - Webhosting & Domeinregistratie
Gepost op: Zondag 11 Juni 2006 22:24
lekker weer om te gaan zwemmen.
Andy
Heerscht
Gepost op: Maandag 12 Juni 2006 22:30
Hij zal uiteindelijk toch niet komen: De Telegraaf