In het Vuur van de Storm
Andy
Heerscht
Gepost op: Dinsdag 31 Januari 2006 16:53
Terwijl Paul Verhoeven bezig is met Zwartboek is een andere producent ook bezig met een oorlogsfilm. Namelijk: In het Vuur van de Storm. De trailers zien er wat amateuristisch uit, maar goed. Misschien is de film wel goed. Nederlandse acteurs die Duits spreken, op zich ook niet zo slecht :#
Website
Het Verhaal:
Quote:
De éénzame 85-jarige Barend Westers wordt al ruim zestig jaar geteisterd door nachtmerries en kwade schimmen uit het verleden. Hij draagt een vreselijk geheim bij zich die hij al die tijd heeft verzwegen voor de buitenwereld.
Maar als hij op een stormachtige nacht opnieuw wordt belaagd door de schimmen, speelt nog één keer het fatale verhaal voor zijn ogen af. Het brengt hem terug naar de zomer van 1942. Twee jonge mensen, de Nederlandse volksduitser Hans Hallerbach en de Joodse Vera Weinberg, spelen al twee jaar lang een gevaarlijk spel om hun verboden liefde in stand te houden.
Beide families proberen de relatie te stoppen. Maar als de Duitsers die zomer de deportatie van alle Nederlandse joden in gang zet, komt het gevaar steeds dichterbij.
Als Hans ook nog wordt opgeroepen om de Duitse dienstplicht te vervullen en Vera's familie wordt bedreigd, krijgt het spel een steeds grimmiger karakter...
Ik ben benieuwd of deze de bioscoop gaat halen.
Gepost op: Vrijdag 19 Oktober 2007 21:08
Ik hoop dat de film goed wordt, ik speel er namelijk ook mee. Gelukkig was Duits ooit mijn moedertaal en hoor je geen accent. Ze zochten een van oorsprong Duitse acteur voor een nazipolizei-kommandant.
Al lijkt de trailer wat amateuristisch, de opnames waren echter heel professioneel. Trouwens zijn ze nog in volle gang en de film komt uit in 2008.
Gepost op: Maandag 14 Januari 2008 16:34
Ik kon er gisteren al een stukje bekijken tijdens een bijeenkomst en ik moet zeggen, deze film wordt spannend. Zag er allemaal heel professioneel uit en gaat zeker een succes worden:y
Gepost op: Maandag 14 Januari 2008 19:56
heb er wel zin in
Water/Cola Man! Maarten.