Pinkpop 2006
Andy
Heerscht
Gepost op: Vrijdag 20 Januari 2006 12:20
Quote:
In het Pinksterweekend op zaterdag 3, zondag 4 en maandag 5 juni zal s'werelds oudste popfestival voor de 37e keer plaatsvinden.
Het eerste festival vond plaats op 18 mei 1970 in Geleen, waar het festival 17 keer werd gehouden. In 1987 werd eenmalig uitgeweken naar Baarlo. Vanaf 1988 wordt Pinkpop gehouden op het evenemententerrein Megaland in de gemeente Landgraaf en zal daar in 2006 voor de 19e keer plaatsvinden. De start van de voorverkoop is gepland op zaterdag 11 maart 2006. De jaarlijkse traditionele perspresentatie is gereserveerd in Paradiso Amsterdam op woensdag 8 maart.
Ik ben benieuwd wie er dit jaar gaat komen. In ieder geval zal ik proberen om dit op Topical bij te houden. :y
Gepost op: Vrijdag 20 Januari 2006 18:35
Mwa pinkpop is niet echt mijn feestje. Het valt de laatste paar jaren alleen maar tegen geloof ik.
Andy
Heerscht
Gepost op: Maandag 13 Februari 2006 19:30
Er zijn al namen bekend:
Red Hot Chili Peppers, Racoon, Franz Ferdinand, Anouk, Tool en Placebo zijn enkele namen die Landgraaf onveilig gaan maken.
Gepost op: Woensdag 15 Februari 2006 08:26
Ik ga, Wel samen met me broer en zijn vrienden (minpuntje)... Maar ik mag naar Rhcp en daar gaat het me allenmaal om, Alleen er staat nergens een leeftijdgrens op dit site van pinkpop... Weet iemand dat?
Gepost op: Woensdag 15 Februari 2006 09:12
Quote:
Hoe oud moet je zijn om Pinkpop te mogen bezoeken?
Kinderen onder de 12 jaar moeten onder begeleiding zijn van een volwassene. Liefst natuurlijk van de eigen ouders.
Gepost op: Woensdag 15 Februari 2006 13:38
Ik ga waarschijnlijk met mijn nicht er heen en speciaal voor Rhcp.
Mijn nicht gaat ook naar Oeral (ook in juni) dus misschien we dat alleen maandags gaan.
Andy
Heerscht
Gepost op: Woensdag 8 Maart 2006 18:38
Pinkpop kiest weer voor grote namen
Pinkpop-organisator Jan Smeets heeft woensdag in poptempel Paradiso 31 van de 39 bands bekend gemaakt die op Pinkpop 2006 in het Limburgse Landgraaf spelen. Hij heeft naar eigen zeggen buikpijn van het vele geld uitgeven, maar hij gaat er helemaal voor. En dat moet ook wel. Na de matige line up van vorig jaar, moest hij dit jaar flink uitpakken om de tegenvallende editie van 2005 te doen vergeten. Op de 37e editie van het festival staan grote namen Tool, Kaiser Chiefs, Red Hot Chili Peppers en de Bloodhound Gang.
Pinkpop 2006 vindt plaats op 3,4 en 5 juni. Newz.nl zet de belangrijkste namen voor je op een rijtje, van opener Alize op zaterdag tot afsluiter Red Hot Chili Peppers op maandagavond:
Zaterdag:
* Alize
* Nelly Furtado
* Dresden Dolls
* Kaiser Chiefs
* Placebo
* Kraak & Smaak
* Mo Jones
Zondag:
* Van Katoen
* Infadels
* Hooverphonic