Jongerenserie over alcohol, seks en drugs op The Box

Andy
Heerscht
Quote:
Muziekzender The Box zendt een jongerenserie uit over seks, drugs en alcohol die de doelgroep zelf heeft gemaakt. De 24-delige serie Find Out! wordt vanaf 10 januari twee keer per week uitgezonden.

Door de onderwerpen en het vrije taalgebruik was de serie eigenlijk niet geschikt om voor 20.00 uur uitgezonden te worden. Maar omdat Find Out! zich richt op jongeren tussen 13 en 19 jaar, heeft het NICAM, de instantie die verantwoordelijk is voor de coördinatie van de kijkwijzer, vrijstelling verleend.

Ruim honderd jongeren hebben op hun eigen manier en in hun eigen taal de afleveringen van ongeveer twaalf minuten gemaakt. De onderwerpen zijn door de jongeren zelf aangedragen en gaan over onder meer 'hoe versier ik een leuk meisje', 'hoe gaan seks en de islam samen' en 'kan een feestje ook leuk zijn zonder alcohol'. Een professionele televisieploeg traint en begeleidt de makers.

Find Out! is het resultaat van een samenwerking tussen wetenschappelijk expertisebureau Bouman E&E Development en producent Bosch Film, ondersteund door de drie inhoudelijke voorlichtingsorganisaties Soa Aids Nederland, het Trimbos-instituut en NIGZ/Alcohol voorlichting. Het project wordt gesubsidieerd door Zorgonderzoek Nederland/Medische Wetenschappen.

The Box :# Die zender heb ik al jaren niet meer gekeken. Het is weer zo'n wanhoopsprogramma waarmee ze proberen meer kijkers voor zich te winnen
thyster
dat ben ik dus
bij de box moet je toch smsen wat je wil zien?
Rick
//
Jep, maar wel steeds minder volgens mij.
Grey
In de Wolken
Ik heb de eerste aflevering gezien.. maar ik vond het niet echt wat... komt toch nog te gemaakt over