Bijna helft van alle e-mails bevat Sober.X

Margarita
Lid
Quote:
AMSTERDAM - 40 procent van alle e-mails die nu wereldwijd verstuurd worden bevat het virus Sober.X . Dit meldt CleanPort woensdag. Deze zoveelste telg uit de Sober-reeks lijkt bezig met een sterke opmars. Verschillende antivirusfabrikanten hebben inmiddels updates beschikbaar.

Beveiligingsbedrijf Virusalert adviseert mailgebruikers om zo snel mogelijk de geinstalleerde antivirussoftware bij te werken. Sober.X is een zogenoemde 'mass-mailer'. "Sober.X komt in de mailbox binnen omdat het zich doorstuurt naar alle contacten in het adressenboek van een geinfecteerde computer. Dit kan dus ook een adressenboek zijn met daarin uw e-mailadres. Het virus wordt geactiveerd door het bijlagebestand (handmatig) te openen," aldus Virusalert.

De worm zet, na besmetting, de beveiligingsinstellingen van de computer lager. Naar verwachting zal het aantal mails met Sober.X na drie dagen weer teruglopen.

Pfff, ik heb alleen gisteren al zo'n 20 mails gekregen die het virus bevatten. Gelukkig gebruik ik MailWasher eerst voordat ik mijn mail in mijn Outlook binnenhaal en heb ik ze zo allemaal kunnen onderscheppen.

Maar wees alert hierop!
Andy
Heerscht
Ik moet thuis nog even een virusscanner installeren. Ik heb namelijk afgelopen week even mijn windows opnieuw geïnstalleerd.
Rick
//
Margarita zei:
[...]

Pfff, ik heb alleen gisteren al zo'n 20 mails gekregen die het virus bevatten. Gelukkig gebruik ik MailWasher eerst voordat ik mijn mail in mijn Outlook binnenhaal en heb ik ze zo allemaal kunnen onderscheppen.

Maar wees alert hierop!

Wil niet zeggen dat jij hem 10 keer hebt binnengekregen he Het zijn maar cijfers, de een ontvangt hem tig keer per dag, de ander merkt er niets van.
Sjhithappens
Ðikke Jan
Ik heb eigenlijk nooit virussen in mijn mail.. of die verdwijnen allemaal in mij Junk Mail
Margarita
Lid
Rick zei:
[...]

Wil niet zeggen dat jij hem 10 keer hebt binnengekregen he Het zijn maar cijfers, de een ontvangt hem tig keer per dag, de ander merkt er niets van.

Wie heeft het over 10x? Ik noemde er 20
Maarreh, als ik ze in mijn Outlook ontvang dan komen ze niet allemaal in mijn Junkmail dus als ik ze dán open, heb ik geheid een virus. Vandaar dat ik met MailWasher werk en kan zo direct bouncing en deleting nog voordat ik het binnenhaal met Outlook.

Toch heb je denk ik wel een beetje gelijk, want ik heb hiervoor ook zelden tot nooit virusmails gehad en nu ineens wel een aantal p/dag. Maar dat komt denk ik, omdat ik mijn virusscanner niet meer kan updaten want er gaat steeds iets fout. Ik loop nu een week achter ermee dus ik hoop dat iemand maandag effe kan komen kijken ernaar hoe het zit en of ik iets verkeerds doe blijkbaar:?
Want normaal gesproken gaat het automatisch, maar sinds een week werkt het niet meer en moet ik het volgens mij handmatig doen. Dat lukt me dus niet:n
thyster
dat ben ik dus
Ik krijg nooit mail, zelfs niet met virussen erin ;(
Rick
//
Moet je je e-mailadres hier eens posten, dan verandert dat vanzelf

@Margarita: misschien anders eens een andere (gratis) virusscanner installeren, eventueel tijdelijk? Of gewoon de huidige software opnieuw installeren.
Margarita
Lid
Er is iemand mee bezig geweest, Rick, maar tis niet meer te herstellen. Het kan alleen nog elke dag een scan doen (zoals ik het ingesteld heb), maar niet meer updaten. Over 3 weken krijg ik een nieuw anti-virusprogramma.