Kip het meest op tafel
Andy
Heerscht
Gepost op: Zaterdag 5 November 2005 15:09
Quote:
Kip en ander pluimveevlees zijn het vaakst op de Nederlandse borden thuis te vinden. Buitenshuis kiezen consumenten wat meer voor rund- en kalfsvlees en vis, blijkt uit de foodservice monitor van onderzoeksbureau GfK.
Vlees komt het meest op doordeweekse dagen op tafel. Zaterdag is de dag dat vlees het minst op het menu staat, maakte de Productschappen Vee, Vlees en Eieren (PVE) zaterdag de resultaten van het onderzoek bekend. Dit is vooral een echte 'snackdag'.
Tenminste eet de Nederlander een keer per week kip of ander pluimveevlees. Na kip krijgen Nederlanders thuis het meest varkensvlees en gehakt geserveerd. Kalfsvlees blijft zowel thuis als in restaurants vlees voor bij 'speciale gelegenheden'.
Toch wel een leuk feitje. Ik eet zo nu en dan kip. Het liefst zonder bot, daar heb ik een hekel aan namelijk. Toch doet een normale schnitzel het ook goed. Ik ben wel benieuwd wat voor vleez jullie prefereren.
Gepost op: Zondag 6 November 2005 13:28
kip
met patat en appelmoes natuurlijk
heerlijk:o
Gepost op: Zondag 6 November 2005 18:41
Ik vind kip heerlijk, vaak wel lekkerder dan gewoon vlees.
Tis alleen zo jammer dat ik er geen geld meer voor heb en dat ik nu naar alternatieven (lees: 1 blikje tonijn voor een grote kom of schaal met eten die ik dan ook nog eens over 3 dagen/borden moet verdelen :# ) moet zoeken.
Gepost op: Zondag 6 November 2005 18:51
K vind kip kerrie wel lekker maar kippen poten ofzow vind ik zo niet lekker. met dat bot enzo
bah
Gepost op: Zondag 6 November 2005 19:07
Ja, kip kerrie is heerlijk, maar dan wel met rijst en wat dacht je van kip kerrie salade? Lekker op brood, joh!
Helaas best soms wel wat prijzig voor zo'n klein kuipje, dus ik struin voornamelijk de aanbiedingen af en dan koop ik er een paar voor 2 weken bijvoorbeeld. Kan ik net een paar dagen met 1 kuipje doen.
Gepost op: Maandag 7 November 2005 11:59
Kipfilet echt verrukkelijk, dat vind ik echt super lekker
Andy
Heerscht
Gepost op: Maandag 7 November 2005 15:17
Kip is gewoon onmisbaar in het menselijk bestaan.
Gepost op: Maandag 7 November 2005 15:50
Ja idd.. anders hadden we ook geen kippeneieren
Gepost op: Maandag 7 November 2005 18:52
:r Hahahaha!
Grey
In de Wolken
Gepost op: Dinsdag 8 November 2005 12:15
ik houd wel van wat kluiverij... altijd wel lekker, vooral een kippenpoot of een spare rib...
Andy
Heerscht
Gepost op: Zondag 13 November 2005 00:06
Grey zei:
ik houd wel van wat kluiverij... altijd wel lekker, vooral een kippenpoot of een spare rib...
Ieder zijn meug, mijn ding is het niet :#
Gepost op: Maandag 14 November 2005 11:41
sla mij ook maar over
Gepost op: Donderdag 24 November 2005 01:02
Kippenpoot of sparerib, mmmmm!:y
Ik heb pas nog spareribs op en ik had ze nog nooit gegeten, maar heb heerlijk een aantal stukken op. Wist niet dat het zo lekker was dus tis zeker voor herhaling vatbaar!
Gepost op: Donderdag 24 November 2005 12:04
Spareribs zijn echt sooooooooooow lekker, niet normaal, daar kan ik wel 10 kilo van op
Andy
Heerscht
Gepost op: Donderdag 24 November 2005 12:34
Het enige waaraan ik wel wil kluiven zijn dus spareribs. Lekker tegenstrijdig ben ik
Gepost op: Donderdag 24 November 2005 16:36
Ik weet niet eens hoeveel gewicht er staat voor 1 spareribs maaltijd...