TFT of CRT beeldscherm?

Andy
Heerscht
Even een nurdtopic. Ben jij reeds in het bezit van een TFT-scherm. Of computer jij nog steeds met een lomp CRT scherm. Ik wel in ieder geval. Ik had een Flatscreen, maar die is doorgebrand na één jaar :#
Darth Vader
The Force
ik heb sindstwee weken een plat scherm. dat is toch tft?
thyster
dat ben ik dus
K heb ook tft. maar das meer omdat k nie zoveel ruimte heb. En op mn laptop zit ook tft, want ziet dat er niet uit natuulijk
Grey
In de Wolken
haha... heb ook een tft... (een acer)
Andy
Heerscht
Langzaam stapt iedereen over op TFT omdat het steeds betaalbaarder wordt. Ik wacht nog even
Darth Vader
The Force
een jaar terug waren die krengen nog vrij duur, maar nu niet meer en daarom heb ik er eentje.
Andy
Heerscht
Nog een klein poosje wachten en de plasmaschermen worden ook betaalbaar
Sjhithappens
Ðikke Jan
CRT is nog steeds een stuk beter dan TFT, vooral met spellen Dus geef mij maar CRT
Margarita
Lid
Ik heb nog steeds een scherm met een dikke toeter vanachteren, maar ik krijg over een half jaartje het TFT-scherm van mijn vader's pc. Dus nog ff geduld hebben en ik ben ook in het bezit ervan

Zal mij benieuwen of het nog extra voordelen heeft...
Andy
Heerscht
Extra Voordelen?

Beter voor je ogen
Minder straling
Lager stroomverbruik
Weinig plaats nodig.
Margarita
Lid
Ja dat van het lager stroomverbruik en weinig plaats nodig, wist ik wel. Maar krijg je dan ook heel je scherm benut? Of passen er bijvoorbeeld nu meer opties/mogelijkheden op je scherm, zeg maar? Dus dat er meer te zien is in je beeld?