Hans Teeuwen stopt met maken cabaret
Andy
Heerscht
Gepost op: Donderdag 15 September 2005 19:19
Quote:
Hans Teeuwen houdt het cabaret voorlopig voor gezien. Of hij nóóit meer op een podium zal staan, durft de cabaretier niet te zeggen, maar de komende jaren zal hij in elk geval geen nieuw programma maken. De voorstellingen matten hem ‘zo verschrikkelijk’ af, dat hij ‘gewoon even klaar’ is met cabaret.
‘Ik heb tien jaar cabaret gedaan, vijf programma’s gemaakt die eigenlijk allemaal wel succesvol waren, er is veel gelachen, ik heb veel applaus gekregen, maar als ik eraan terugdenk, is het eerste dat me te binnen schiet toch die ongelooflijke vermoeidheid’, zegt Teeuwen zaterdag in een interview met Volkskrant magazine.
‘Een cabaretprogramma moet je, zeker als je het goed wilt krijgen, toch minstens honderd keer spelen. Daar ben je dus wel anderhalf jaar zoet mee.’ Zo’n lange tour ziet hij zichzelf de komende tijd niet meer maken - ook al omdat zijn voorstellingen buitengewoon veel energie vergen.
‘Een van de attracties is dat het allemaal zo hyper is’, aldus de cabaretier. ‘Dus dat moet het ook steeds zijn. Ik wíl ook niet anders. Maar je kunt niet elke avond bevlogen op het podium staan.’
Dankzij zijn absurdistische en soms grove humor groeide Teeuwen onder jongeren uit tot een soort cult-held. Horden twintigers en dertigers kunnen complete scènes uit zijn werk naspelen.
Over twee weken debuteert Teeuwen met de film Masterclass als filmregisseur op het Nederlands Filmfestival. ‘Als je het me nu vraagt’, zegt Teeuwen, ‘dan vind ik filmen leuker en haal ik daar veel meer plezier en voldoening uit dan uit weer een nieuw cabaretprogramma. Cabaret is toch eentonig. In film zit meer variatie. Er gebeurt meer. Het geeft mij in elk geval het gevoel dat ik, voordat ik mezelf als cabaretier ga herhalen of in routine verval, een nieuw speeltje heb gevonden waar ik iets mee kan.’
Op zich wel jammer. Ik had al door dat hij een break had, maar nu is het dus een hele lange break. Volgens mij heeft hij gewoon geen inspiratie meer.
Gepost op: Donderdag 15 September 2005 19:26
Hij zal al wel genoeg verdient hebben.. 
Gepost op: Donderdag 15 September 2005 21:51
dus dan zullen we hem moeten missen met zijn grappige sjows.
Gepost op: Vrijdag 16 September 2005 15:30
Ik denk dat hij over bijna alles al wel grappen gemaakt heeft... Dus hij zal, zoals Andy al zei, wel geen inspiratie meer hebben...
Gepost op: Vrijdag 16 September 2005 17:01
Jah je moet stoppen op je hoogte punt zeggen ze dan
.
Maar hij ging wel door met het produceren van films toch?
Salina
En niet anders!
Gepost op: Maandag 19 September 2005 16:55
Vond em toch niet grappig
Gepost op: Vrijdag 23 September 2005 21:12
zo zie je maar weer dat smaken verschillen.
Gepost op: Zaterdag 24 September 2005 14:36
Haha.. gelukkig wel ja.. anders deed iedereen altijd hetzelfde
Andy
Heerscht
Gepost op: Zondag 25 September 2005 18:07
Hij komt vanavond op televisie in een of ander interviewprogramma. Zie hier: Woestijnruiters, Ned 3, 22:10 uur
Gepost op: Maandag 26 September 2005 10:10
Ow. lijkt me wel lachen.. Maar toch wel moeilijk om een cabaratier te interviewen..
Grey
In de Wolken
Gepost op: Maandag 26 September 2005 14:28
pfffuuuww... nu wachten wie nu nummer 1 wordt in het na-geaapt worden op straat, 't was wel zo, iedere jongere die liep te koop met zijn grappen en begon hem na te doen. Zo vet irritant, ik ken em ook alleen maar van zijn latere shows, maar iedereen vond hem opeens geweldig terwijl ze lang niet alles van hem hadde gezien dat vind ik een beetje triest...
Andy
Heerscht
Gepost op: Woensdag 5 Oktober 2005 22:33
Volgens mij gaat zijn film Masterclass binnenkort in premiere
Gepost op: Maandag 10 Oktober 2005 19:27
Ow die zou ik wel willen zien
Andy
Heerscht
Gepost op: Woensdag 12 Oktober 2005 15:26
Tja, ik weet niet wat ik moet verwachten van die film. Ik heb al een klein voorstukje gezien en het is niet mijn stijl.
Gepost op: Woensdag 12 Oktober 2005 16:01
Wat voor soort film is het dan??
Andy
Heerscht
Gepost op: Woensdag 12 Oktober 2005 19:23
Hij draait morgen in de bioscoop.
Verhaallijn:
Quote:
Een beroemd toneelregisseur die zich heeft teruggetrokken in zijn landelijk gelegen woning (Peer Mascini), wordt door een enthousiaste cursusleider (Pierre Bokma) overgehaald een masterclass te leiden op de Academie voor Drama in Eindhoven. In de herinneringen van een keur aan Nederlandse acteurs en actrices klinkt niet alleen grote bewondering voor de regisseur door, maar zijn ook aanwijzingen te horen dat diens masterclasses in het verleden danig uit de hand zijn gelopen.