AOW O J !

aowojee
Lid
:b Wat vinden jullie hiervan?

Balkenende praat over langer doorwerken en 55+ Nederland staat op z’n achterste benen. Ik las een reactie van jongeren op dit verhaal. Ben benieuwd wat julllie ervan vinden.

'Wij draaien op voor vergrijzing'
Jongeren komen in opstand

UTRECHT - De Nederlandse jongeren komen in opstand tegen de oudere generatie. Ze vinden dat de kosten van de vergrijzing onterecht alleen op het bordje van de jongeren worden gelegd.
[...]
"Door de vergrijzing komt er een rekening te liggen voor de jonge generatie die niet te betalen is. Verschillende jongerenorganisaties hebben al opgeroepen tot maatregelen om dit te voorkomen. Met deze oproep is in de praktijk weinig tot niets gedaan", aldus Kido Koenig, voorzitter van de Nationale Jeugdraad.

De mensen die op dit moment in de samenleving de beslissingen nemen, vertegenwoordigen onvoldoende de jonge generatie, aldus de jongeren.

Koening: "Leden van zowel politieke partijen als werknemers- en werkgeversorganisaties zijn gemiddeld boven de 55. De mening van jongeren wordt te weinig gevraagd en niet zwaar genoeg meegewogen.
[...]
Momenteel betalen tien werkende Nederlanders voor twee aow'ers. Over twintig jaar moeten vijf werknemers dat opbrengen, aldus Koenig. Het beleid van de laatste jaren kenmerkt zich volgens Koenig door het uitstellen van beslissingen. Dat zien de jongeren als het benadelen van de jongere generatie.

Koenig: "Hoe langer gewacht, des te hoger de rekening van de vergrijzing."

(http://www.telegraaf.nl/binnenland/3612914/__Jongeren_komen_in_opstand__.html)

Ouderen zijn bang hun pre-pensioen niet meer op de golfbaan door te kunnen brengen. En de jeugd van nu? Die zit later met de kosten!

Ik wil ook wel na mijn 62ste stoppen met werken, maar helaas zit dat er voor mijn generatie waarschijnlijk niet meer in.

Het lijkt misschien de ver-van-je-bed-show maar denk er eens over na! En als je eruit bent: laat je horen!:y