Nederlandse jeugd drinkt veel alcohol
Andy
Heerscht
Gepost op: Dinsdag 14 December 2004 14:43
Quote:
Van alle Europese scholieren nuttigen de Nederlandse het meeste alcohol, zo blijkt uit een onderzoek van de European School Survey on Alohol and Other Drugs (ESPAD). Zeker 25% van de 15 en 16-jarigen drinkt vaker dan tien keer in de maand. De Hollandse jeugd drinkt niet alleen vaak, ze drinkt ook veel. Ruim 33% gaf aan minstens drie keer per maand vijf glazen bier of meer te drinken.
De Nederlandse scholieren liggen niet echt wakker over mogelijke schadelijke effecten van alcohol. Slechts 17% verwacht negatieve gevolgen van het eigen alcoholgebruik, zoals schade aan de gezondheid of problemen met de politie.
Na de Nederlandse jongeren is het de jeugd van Engeland, Ierland en Malta die het meest drinken.
Met het roken van sigaretten en het gebruik van harddrugs zit de Nederlandse jeugd in de middenmoot. Opvallend is dat dit ook voor het gebruik van softdrugs geldt, dat in ons land als enige in de EU gedoogd wordt. Zo'n 13% van de jongeren zegt in de maand voorafgaand aan het onderzoek een jointje te hebben gerookt. Zweden scoort hiermee het laagst. Slechts 1% van de jeugd gaf aan in de afgelopen maand cannabis te hebben gebruikt.
5 of meer biertjes per maand. Als we iedere maand een feestje hebben dan is het voor mij cker 10 biertjes
Gepost op: Dinsdag 14 December 2004 15:40
''Zeker 25% van de 15 en 16-jarigen drinkt vaker dan tien keer in de maand.''
Dat haal ik niet!
Gepost op: Dinsdag 14 December 2004 16:36
Haha.. ik zal maar niet zeggen hoeveel bier ik gemiddeld in een maand nuttig
Maar voor degene die het wel willen weten kijk maar in mijn spoiler 
Spoiler:
Gemiddeld toch wel 100 glazen/flesjes per maand
Gepost op: Dinsdag 14 December 2004 16:45
Mja... 5 biertjes per maand haal ik nog wel, zekerste weten als er ergens een feestje is. Maar meer dan 10 keer in de maand denk ik niet.
Andy
Heerscht
Gepost op: Dinsdag 14 December 2004 18:16
Lekker opscheppen. De eerste dag van de vakantie riep ik voor de gein: Ik ga mezelf een alcoholvergiftiging zuipen. Uiteindelijk was het machtig veel voor mij. De dag erna heb ik niets kunnen doen.
Gepost op: Dinsdag 14 December 2004 18:32
Haha.. ik weet het nog wel ja.. toen had je niet zo veel spatjes nee.. maar ja shit happens eej
Gepost op: Dinsdag 14 December 2004 18:39
FF voor de duidelijk, kennen alle users met veel posts elkaar persoonlijk?
Gepost op: Dinsdag 14 December 2004 18:46
Nee niet allemaal, maar op vakantie stonden Thyster, Andy en Grey met de tent tegenover de onze
Gepost op: Dinsdag 14 December 2004 20:09
Aha, alles wordt zo duidelijk
Salina
En niet anders!
Gepost op: Dinsdag 14 December 2004 20:31
Sjhithappens zei:
Haha.. ik zal maar niet zeggen hoeveel bier ik gemiddeld in een maand nuttig
Maar voor degene die het wel willen weten kijk maar in mijn spoiler 
Spoiler:
Gemiddeld toch wel 100 glazen/flesjes per maand
Agjah
Jij hebt 't ook een maand alcoholloos gedaan
Dus nu kan je er weer tegenaan :c
Andy
Heerscht
Gepost op: Dinsdag 14 December 2004 20:39
Bier moet kunnen. Of je nu meer dan 5 glazen koffie drinkt in een maand of bier. Wat is nu het verschil.
Gepost op: Dinsdag 14 December 2004 21:40
Andy zei:
Bier moet kunnen. Of je nu meer dan 5 glazen koffie drinkt in een maand of bier. Wat is nu het verschil.
Bier is lekkerder
Gepost op: Dinsdag 14 December 2004 22:04
Haha.. idd Bier is zeker lekkerder en ik kan je vertellen dat een maand zonder alcohol best wel moeilijk is en daarna kan je er ineens een stuk minder tegen..
:c