Ik en drie medestudenten zijn op zoek naar mensen die zouden willen deelnemen aan ons onderzoek voor school (voor het vak Intercultural Communication) over de verschillen en overeenkomsten tussen de religies jodendom, islam en christendom. De resultaten van dit onderzoek worden (uiteraard volledig anoniem) gebruikt voor de presentatie die wij zullen geven naar aanleiding van deze resultaten.
Ben jij Joods, Christelijk of Islamitisch en wil jij ons helpen met het geven van een super presentatie, vul dan onderstaande vragenlijst in en post je antwoorden in deze thread of stuur me een privé bericht met de antwoorden.
Alvast onze grote dank aan iedereen die wil deelnemen!!
Wat is uw geslacht?
Wat is uw leeftijd?
Wat is uw geloof/tot welke religie behoort u?
Vragen
1. Wanneer u een kind zou hebben die u zou vertellen dat hij/zij homoseksueel is, hoe zou u dan reageren?
a. Ik zou hem/haar niet in mijn leven willen hebben
b. Ik zou het accepteren
c. Ik zou het accepteren, maar met bepaalde 'gedragsregels'
d. Anders (geef hier uw commentaar/mening)
2. In hoeverre denkt u dat het mogelijk is dat u God dezelfde is als de God van de andere twee religies uit ons onderzoek (Islam, Judaïsme of Christendom)?
a. Mogelijk
b. Onmogelijk
c. Geen mening
3. Hoe denkt u over de andere twee religies uit ons onderzoek (dus Islam, Judaïsme of Christendom) waartoe u zelf niet behoort op een schaal van 1 tot 10?( 1 = liefde en 10 = haat)
4. Denkt u dat religie de oorzaak is van de meeste oorlogen?
a. Ja
b. Nee
c. Weet niet
5. Zou u met iemand trouwen die een andere godsdienst heeft dan de uwe?
a. Ja
b. Nee
c. Weet niet
6. Hoe denkt u over mensen die niet geloven in God?
a. Zij zullen naar de Hel gaan
b. Het is hun eigen keuze, ze zullen erachter komen na hun dood
c. Ik heb er geen problemen mee
d. Anders(geef hier uw commentaar/mening)
7. Wat beschrijft God voor u het beste?
a. Liefde
b. Straf wanneer ik mij niet op de juiste manier gedraag
c. Alle goede en slechte dingen die zijn gebeurd/zullen gaan gebeuren zijn door hem zo uitgezet
d. Anders (geef hier uw commentaar/mening)
8. Zou u uw kind naar een zogenaamde 'gemengde school' sturen, waar Joden, Moslims en Christenen allen in hetzelfde klaslokaal worden onderwezen?
a. Ja
b. Nee
c. Weet niet
9. Wanneer iemand een foute grap maakt over uw godsdienst, hoe voelt u zich dan?
a. Beledigd
b. Ik vind het grappig
c. Niet beledigd, maar vind het ook niet grappig
10. Kunt u beschrijven wat uw religie voor u is in 1 of 2 zinnen?
Bedankt voor uw deelname aan ons onderzoek!!