Meer jonge vrouwen ongewenst zwanger

Andy
Heerscht
Huisartsen worden steeds vaker geconfronteerd met meisjes en jonge vrouwen onder 25 jaar die ongewenst zwanger zijn.

Dat blijkt uit doorlopend onderzoek van het Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg (Nivel) en de Rutgers-Nisso Groep, het kenniscentrum voor seksualiteit, beide te Utrecht.

Duidelijk beduusd is het Nivel over de melding van enkele tienerzwangerschappen in de leeftijd van 10 tot 14 jaar. Over achterliggende oorzaken worden geen mededelingen gedaan.

Nadat zich sinds 2003 een gestage daling aftekende van niet-welkome zwangerschappen bij vrouwen onder de 25 jaar, is er voor het eerst sinds drie jaar weer sprake van een duidelijk opgaande lijn. De meeste ongewenste zwangerschappen doen zich, net als in voorgaande jaren, voor bij jonge vrouwen van 20 tot 24 jaar.
Andy
Heerscht
Wat ik me dan weer afvraag is hoe het kan dat een tienjarige zwanger is. Vruchtbaarheid is normaal toch veel later bij meiden? Toch schrikbarend.
lise
Lid
ni altij. de meeste zijn vruchtbaar rond 12-13 jaar dacht ik maar dat kan ook altijd vroeger zijn. ik had zelfs ooit ergens gehoort de jongste moeder 8 jaar! omg! ok schiet me ni dood ask verkeerde info geef é

xxx
Darth Vader
The Force
gebrek aan voorlichting?