Studentenvereniging?

Andy
Heerscht
Zou jij lid worden van een studentenvereniging? Je hoort toch altijd van die ontgroeningen die vrij heftig moeten zijn. Ikzelf heb grote twijfels om ergens lid van te horen. Er zijn natuurlijk wel voordelen: je leert veel mensen kennen. Maar voor zover ik mezelf ken zou er dan niet meer veel komen van studeren met al dat gezuip enzo.
mademoiselle
Lid
Nee ik ben niet lid geworden van een studentenvereniging. Ten eerste niet omdat ik niet in de stad woon waar ik studeer. Ten tweede heb ik al een sociaal leven. En ten derde ik zou me nooit zo laten vernederen door zo'n vereniging. Psst! I like you..
lilitha
Lid
mademoiselle zei:
Nee ik ben niet lid geworden van een studentenvereniging. Ten eerste niet omdat ik niet in de stad woon waar ik studeer. Ten tweede heb ik al een sociaal leven. En ten derde ik zou me nooit zo laten vernederen door zo'n vereniging.

ik ben het helemaal met je eens, ze vernederen je en je mag er wat hun betrefd nog blij mee zijn ook! Nee trouwens niet blj mee zijn, je moet je vereerd voelen dat je wordt toegelaten tot hun clubje. Ik bedoel hoe kinderachtig kan je zijn.
Darth Vader
The Force
als je dat hoort van die lui die naak in duitsland zijn gedropt dan weet je hoe erg het er soms aan toe kan gaan
AnneS
Lid
Er zijn ook verenigingen waarbij je niet vernederd wordt hè.

Ik ben zelf dit jaar lid geworden van een vereniging in Groningen en het is echt heel gezellig.
Eerst was er een introkamp en dat was wel een beetje zwaar: we moesten een overall aan en die moest je 2 dagen aanhouden ookal wassie zeiknat geregend. Maar dat was eigenlijk het enige.
Verder was er een introductietijd van 10 dagen waarvan je elke dag naar de kroeg ging (2 x een rustdag tussendoor) en dan waren er activiteiten om elkaar en de vereniging te leren kennen. Dingen als skippyballen in de stad voor een goed doel en een ruilspel waarbij je van een theezakje grootse dingen voor de kroeg moet regelen (2 banken en een wasmachine!)
Ik ben nu volledig geintegreerd en merk niets van vernedering.

Het enige wat mij misschien nog te wachten staat is een ontgroening voor een dispuut, maar dat is niet verplicht: als je niet wil is het prima, maar dan is het dispuut dus niet voor je weggelegd.

Ik kan het iedereen aanraden om wel gezellig bij een vereniging te gaan. Wel eentje uitzoeken waar niet te veel druk op je staat natuurlijk, maar het is echt enorm gezellig en je krijgt mogelijkheden om enorm veel te leren, zoals lid worden van een commisie die allerlei dingen organiseert.