Homepage - Passie en Verslaving - Verkoop Paddo's aan banden?

Verkoop Paddo's aan banden?

Heerscht

Even de situatieschets. Een 17-jarig Frans meisje heeft paddo's gegeten en is van een brug gesprongen met dodelijke afloop. Haar ouders willen de Nederlandse overheid aanklagen. Nu zijn er Nederlandse politici die onderzoeken willen instellen. Worden paddo's nu verboden, dat is de grote vraag.

Natuurlijk is het fout dat een 17jarig persoon zulk spul kan kopen. De controle op leeftijd moet dus strenger, maar waarom verbieden. Dan gaat het alleen maar underground en kunnen de gevolgen erger zijn. Goede voorlichting lijkt me een betere zaak.

Lid

Precies.. ze meoten strenger controleren.. ik vind dat ze er hier in nederland allemaal maar te gemakkelijk over denken.
Ik vind het kei zielig dat je kind zoo dood zou moeten gaan, door hallicunaties maar van de brug springen.. zelfmoord met onmacht. verschrikkelijk is dat, maar dat meisje wist waarscheinlijk al dat die dingen konden gebeuren teminste.. er zitten veel risico's aan vast, dus ook een beetje haar eigen schuld vind ik.

Lid

Zoals Andy al zei, ik denk ook dat verbieden echt niet gaat werken. Dan krijg je underground spiul, en ga er maar vanuit dat de kwaliteit ook achteruit gaat! Heb je alleen maar meer gezeik.
Maar de controlles moeten veel en veel strenger.
En waarom willen die ouders de overheid aanklagen? Dat meisje koos er zelf voor die paddo's te nemen. Ze had zelf die verantwoordelijkheid moeten nemen dan. Als zij er voor kiest om die paddo's te nemen, dan moet ze ook de gevolgen ervan dragen.
Als ik wat neem, en ik krijg een badtrip, dan ga ik toch ook niet gelijk weet ik wie aanklagen?

Lid

Precies

Lid

idd

Heerscht

En de maatschappij vind altijd wel weer een zondebok. Roken, paddo's, wiet of alcohol. Dadelijk zijn het groene auto's of weet ik veel wat. Het gaat eigenlijk nergens over.

The Force

verbieden lijkt me zinloos mensen vinden altijd iets nieuws

En niet anders!

Eigen schuld. dikke bult.

Quickreply