Dikke Kinderen
Andy
Heerscht
Gepost op: Zaterdag 3 Maart 2007 15:12
Laatst twee berichten in het nieuws. Ik zal ze even samenvatten:
Bericht 1:
Twee ouders in Engeland zijn uit de ouderlijke macht gezet nadat hun zoon van 5 jaar (dacht ik) 80 kilo bleek te zijn. Het kind lustte geen ander eten dan vet en ongezond eten en de ouders gaven dit.
Bericht 2:
Een meisje van 8 uit Amerika is verplicht 136 kilo afgevallen nadat geconstateerd werd dat ze 180 kilo woog. Ze kon niet meer lopen, was kortademig en had borsten van het overtollige vet. Het kind moet nu nog geopereerd worden aan haar benen want lopen is nu nog moeilijk. Haar lichaam was flink aangetast. Ook dit kind wilde gewoon ongezond eten hebben.
Mijn Punt
Het is toch ziek dat ouders het zover laten komen. Blijkbaar hebben de kinderen het gezag thuis, als ik iets niet lustte vroeg kon ik kiezen: of eten of honger lijden. Maar die snotapen vandaag de dag zijn strontverwend, ik vind het niet gek.
Gepost op: Zaterdag 3 Maart 2007 22:51
helemaal mee eens
Salina
En niet anders!
Gepost op: Maandag 5 Maart 2007 10:02
Je kan niet altijd in bedwang houden wat een kind (stiekem) eet. Vooral als de ouders slank zijn en wel alles kunnen hebben (of er gewoon grof gezegd schijt aan hebben)
Maar inderdaad. Je hoeft het niet zover te laten komen. Hulp zoeken is snel gebeurd.
Gepost op: Maandag 5 Maart 2007 13:34
ik vind het maar ziek maar is het niet zo dat we over het algemeen al dikker worden. als ik al op straat kijk dan is zie ik veel dikkertjes
Gepost op: Donderdag 8 Maart 2007 09:55
Ik vind net dat je gelijk moet zeggen dat alle dikke kinderen het zelfde zijn.
Er bestaan eetstoornissen waarbij je niet zo dun mogelijk wilt zijn, maar waarbij je "addicted" bent aan eten.
Deze mensen/kinderen willen misschien wel afvallen etc. Maar kunnen het niet. Hun drang om te eten is zo groot, die kunnen ze niet tegen gaan.
Maar bij een groot deel van de kinderen ligt het postuur van de kids wel aan de ouders. Eventjes een koekje geven, en sofietje is wel weer stil. etc.
En veel ouders hebben zelf ook een slecht eet patroon. Geven dat door aan hun kinderen en die zien dt als gewoon, en gaat op dat eetpatroon, nog extra dingetjes eten.
Er zijn ook veel te veel ongezonde tussendoortjes, en ze worden ook nog eens goed aan de man gebracht door vele reclames, automaten op school, etc.
Ik vind dat er gewoon zowiezo eens wat aan de maatschappij moet gebeuren. Dat zal al heel wat helpen.
Blaaat