Horeca Rookvrij?
Andy
Heerscht
Gepost op: Zondag 25 Februari 2007 16:46
De overheid wil naar een rookvrij horeca. Roken wordt langzaam over verbannen. Iedereen schijnt er last van te hebben en daarom moeten rokers maar wijken. Hoever moeten we gaan? Dadelijk roken helemaal verbieden?
Roken verbieden lijkt tactisch, maar volgens mij loopt de staat een hoop accijns kwijt. Als we nagaan dat 90% van een pakje sigaretten accijns is. Dus uiteindelijk hebben de anti-rokers en de niet-rokers zichzelf ermee.
Freak
HALT - Topical
Gepost op: Zondag 25 Februari 2007 17:21
Het lijkt me vrij onlogisch om roken te verbieden,
Als het roken verboden word zie je toch dat heel veel café's kunnen gaan sluiten!
Komop de overheid verdient zelf geld genoeg aan de sigaretten waarom dan alsnog verbieden?
Topical! - Share your passion!
Gepost op: Zondag 25 Februari 2007 22:30
Ik ben er gedeeltelijk mee eens. Ik kroegen etc moeten ze het niet gaan verbieden, dan raken ze toch echt wel mega veel klanten kwijt!!
Maar zoals restaurants etc vind ik het wel kunnen. Roken onder het eten is vies, erg vies.
Of dat ze het tijds gebonden gaan doen. zoiets.
Maar niet geheel! Dan ga ik heel boos worden
Freak
HALT - Topical
Gepost op: Maandag 26 Februari 2007 00:23
Ik ben het met je eens ik vind het niet erg als ik in een kroeg zit en iemand zit te roken,
Maar ik ga tenslotte naar een restaurant dan zou ik het ook niet zo gezond vinden als de buurman van me met een sigaret in mijn eten zit te kwalmen.. Dan had ik net zogoed wat in een pizzeria kunnen halen
Topical! - Share your passion!
Gepost op: Maandag 26 Februari 2007 10:08
True. Ik rook zelf, maar onder het eten vind ik het ook gewoon vies :y
Andy
Heerscht
Gepost op: Maandag 26 Februari 2007 10:56
Precies, hoe breed moeten ze horeca gaan pakken. Een rookverbod in een coffeeshop lijkt me not done.
Gepost op: Maandag 26 Februari 2007 11:53
Whaha! Nee echt niet
Gepost op: Maandag 5 Maart 2007 13:55
ik vind dat ze scheiding moeten maken tussen de plekken waar mensen komen om uit te gaan en waar mensen komen om te eten
Gepost op: Maandag 5 Maart 2007 14:12
Ik vind dat roken in restaurants sowieso moet worden afgeschaft? Wie vind roken onder het eten eigenlijk niet vies??
Roken in café's, kroegen enzo vind ik ook vies. Als niet-roker is een avond uitgaan enorm ongezond, en er zijn geen alternatieve plekker voor. Dus wat mij betreft mogen ze het roken in álle horeca gelegenheden verbieden, maar ik vraag me af of dat wel mogelijk is met al die kritiek van rokers en de horeca-eigenaren.
Salina
En niet anders!
Gepost op: Maandag 5 Maart 2007 22:36
Dan heb je tijdens het uitgaan heel de tijd heen en weer geloop van rokers die naar buiten gaan en dat is ook echt niet gezellig.
Het hoort er gewoon bij. Niet in restaurants daar ben ik het mee eens maar wel in het café of discotheek.
En ongezond, tsjah, wij wonen vlakbij Antwerpen en daar staat de BasF fabriek die allemaal giftige stoffen de lucht inwaait naar ons, en alle uitlaatgassen geven ook ongezonde gassen.
Gepost op: Zondag 1 April 2007 17:59
Als je ergens eet vind ik van niet. of er moet een aparte ruimte zijn voor rokers of een hok (met gesloten deuren geen vrije opening).
En voor de rest vind ik dat het overal kan zoals opstap of dergelijk anders zijn er mensen veel minder te vinden.
Gepost op: Maandag 2 April 2007 19:53
Die smerige zooi moeten ze zsm in alle horeca uitbannen.
Zodra dat wordt doorgevoerd zul je zien dat het juist drukker gaat worden omdat er nu meer dan een miljoen mensen thuis moeten blijven die niet tegen die kankerdampen kunnen.
Lees hier maar eens een paar harde feiten over roken
Gepost op: Maandag 2 April 2007 22:15
ongeveer 30% van de volwassenen roken en ongeveer 25% van de jongeren. Weetje hoeveel mensen dat zijn? Weetje hoeveel omzet horeca gaat verliezen als ze die mensen niet meer willen hebben?
Als een kroeg rookvrij is, denk echt maar niet dat k daar naar binnen ga 
Ik wil roken als ik uit ben. klaar, punt!
Gepost op: Dinsdag 3 April 2007 09:43
Dus andere gezonde mensen moeten leiden onder jouw hard drugs verslaving?
Ik shiet graag met grootkaliber geweren.
Nu doe ik dat braaf op de schietbaan, als het aan jou ligt moet ik het ook maar in de kroeg gaan doen omdat mij dat leuk lijkt?
Gepost op: Dinsdag 3 April 2007 10:46
Nee, dat zeg ik helemaal niet.
Van mij mogen ze best een aantal kroegen rookvrij maken of whatever.
Maar je gaat toch ergens een kroeg in om te genieten? Ik geniet vele malen meer van mn biertje als ik er een sigaretje bij rook.
En alle mensen die roken, wat moeten die anders? Om de zoveel tijd naar buiten lopen? om daar te gaan roken? Nee gezellig is dat.
Stel dat jij uit bent, met een groepje, iedereen in dat groepje rookt, behalve jij. Zit je daar lekker in je eentje omdat de rest aan het roken is. Leuk! Errug gezellig!!
En net als Andy al zij, een coffeeshop is ook horeca, wat wil je daar mee gaan doen dan? Mag daar ook niet meer gerookt worden?
Gepost op: Dinsdag 3 April 2007 10:49
trouwens, dat argument van jou van dat schieten slaat ook nergens op!
Hoelang wordt er nou al gerookt in de horeca? zolang het bestaat! het hoort er gewoon bij.
En gaan schieten in een kroeg? sorry hoor, maar kom ff met wat sterkere argumenten :b
Andy
Heerscht
Gepost op: Dinsdag 3 April 2007 11:52
Roken is mijn inziens geen harddrugs. Daarbij als ze die mensen uitbannen heeft de horeca minder inkomsten. Daarnaast als ze roken helemaal verbannen loopt de overheid veel geld mis.
Het voorbeeld met het pistool gaat niet op. Een pistool is iets anders dan een sigaret. Een sigaret lijkt me geen wapen.