Stufi en niet naar de uni gaan
Gepost op: Zondag 7 Januari 2007 17:13
Stel voor dat iemand zich op een universiteit inschrijft (en netjes collegegeld overmaakt), studiefinancieering ontvangt maar nooit op komt dagen. Kan men hierdoor in problemen raken? Men heeft immers recht op 5 jaar stufi, en dit komt op hetzelfde neer als iemand die een jaar zakt omdat hij/zij weinig of geen tentamens heeft gehaalt.
Dus mijn vraag in het kort: is er in dit geval verschil tussen mensen die een jaar blijven zitten en degenen die nooit komen opdagen of meldt de universiteit zulke gevallen aan de IB-Groep??
Salina
En niet anders!
Gepost op: Zondag 7 Januari 2007 22:33
Ik doe MBO maar ik weet niet of het dan anders is, maar toen ik bijna nooit naar school ging werd er gedreigd via de IB-groep dat ze mijn OV zouden intrekken en studiefinanciering omdat ik te weinig uren zou maken voor een voltijd student!
Gepost op: Zondag 7 Januari 2007 23:51
Salina zei:
Ik doe MBO maar ik weet niet of het dan anders is, maar toen ik bijna nooit naar school ging werd er gedreigd via de IB-groep dat ze mijn OV zouden intrekken en studiefinanciering omdat ik te weinig uren zou maken voor een voltijd student!
Tja bij veel universiteiten heb je ook opkomstplicht (vooral eerstjaars) maar dit is meer bedoeld om mee te mogen doen aan kleine tussentoetsen/quizzen waarne extra punten voor het tentamen te behalen zijn. Dus echt 'verplicht' zou ik het niet noemen.
Deze vraag is trouwens theoretisch bedoeld, alhoewel ik niet zeg dat ik er nooit over nagedacht heb. Ben nu eerstejaars student en vroeg me het een en ander af omdat er bij ons ook mensen zijn die zich ingeschreven hebben en nooit zijn komen opdagen maar ondertussen wel collegegeld moeten betalen.. dus je kan het ook van twee kanten bekijken..
Andy
Heerscht
Gepost op: Maandag 8 Januari 2007 08:53
Volgens mij vereist IB-Groep dat je binnen een bepaalde tijd je diploma haalt, ik dacht dat dit acht jaar was. Het eerste jaar krijg je als geschenk, maar haal je het niet dan moet je alles terugbetalen.
Natuurlijk is het mogelijk, maar dan moet je wel alle tentamens goed maken, gok ik zo.